AKTUELLT

Sommarläger 2026

Kansliet

I sommar kör vi som vanligt både beachläger (v25-28 och V32-33) och inomhusläger (v33), välkomna att anmäla er!

  • Årgång 1996 inom Sollentuna Volley

    Johan

    Ett stort grattis till Flickor -96 som utsetts till Årets Ungdomslag inom Sollentuna Volley, det   är ni verkligen värda.

     

    Årgång 1996 är dock inte slut med flickorna, det finns mer att bygga på.

  • Årets utmärkelser 2007/2008

    styrelsen / ungdomssektorn

    Årets utmärkelser säsongen 2007/2008 hittar du här med namn, bild och motivering.

    Elin Warner - Årets SVK:are
    Andrea Jacobsson - Årets spelare i damlaget
    Johannes Bångman - Årets spelare i herlaget

    Sofie Sundin - Årets ungdomsSVK:are / flickor
    Fabian Reppen - Årets ungdomsSVK:Are / pojkar
    Årets ungdomslag - Flickor 96
    Årets lagförälder - Olga Mena Lundvall

  • Avslutning för alla ungdomslag

    SVK Admin

    Årets avslutning blir tisdagen den 20 maj!

  • Inget sommarläger i år

    SVK Admin

    Då sporthallen stänger för renovering hålls inget sommarläger i år

  • U19 SM i Katrineholm

    christer

    U19 SM i Katrineholm är färdigspelat och både Sollentunas tjejer och killar slutade på en 6:e plats, vilket innebär att Sollentuna kommer vara enda klubben som har två lag med till Ungdoms-GP i januari. 

    Sollentunas tjejlag kan dessutom sträcka på sig lite extra då de besegrade Hylte i gruppspelet på lördagen. Samma Hylte gick sedan och vann finalen över Vallentuna.

    Killarna var snubblade nära en 5:e plats efter matchboll mot Vindrarp i placeringsmatchen om 5-6 plats. Nu blev det en 6:e plats vilket är samma placering som Sollentuna fick helgen innan i JSM.

  • JSM i Gislaved

    christer

    I helgens JSM slutade Sollentunas herrar på en 6:e plats och damerna på en 8:e plats.

    Herrlaget var nära en skräll då man ledde kvartsfinalen mot Vindrarp men föll tyvärr tillslut ändå med 1-2. I placeringsspelet 5-8 inledde herrarna starkt med en 2-0 vinst över Vingåker men förlorade därefter lite onödigt mot Engelholm.

    Damerna hade jobbigt andra dag och förlorade bägge placeringsmatcherna mot Hylte och Värnamo med 0-2.

  • F94 kom 6:a i FU15 i Volley2000 mästerskapen

    christer

    Sollentunas Flickor 94 slutade på en fin 6:e plats i årets Volley2000 mästerskap som spelades i Falköping i Helgen, efter att ha blivit utslagnga i kvartsfinal av finallaget Värnamo. Vann gjorde Vallentuna före Värnamo, Södertälje och Svedala. Årets upplaga av FU15 var minsann inget för den som var rädd om fingrarna och att komma 6:a är en jättefin prestation.

  • F94 kom 9:a i Öppna Klassen i U17 SM

    christer

     Sollentunas flickor 94 åkte ner till Göteborg med ett lag för att ställa upp i Öppna Klassen i U17 SM.
    Deltagandet var till för att samla erfarenhet inför framtiden men även för att se hur långt vingarna egentligen bar. 

  • SM-Guld i U17

    christer


    Sollentuna är svenska mästare volleyboll i U17 klassen efter att ha vunnit finalen med klara 2-0 (25-16, 25-23). Sollentunas 92:or har därmed gått igenom hela denna säsong utan att förlora en enda tävlingsmatch i U17 klassen och har sammalagt bara förlorat 5 set, vilket förstärken bilden av att rätt lag vann SM.

  • Sollentunas Flickor -96 bäst i Stockholm i FU13!

    Peter Wilhelmsson

     

    Sollentunas flickor 96 vann både guld och brons i årets Stockholm Volley Cup och är därmed bäst i Stockholm.

    Lag Polkagrisarna vann guld och Bomberna vann brons.

    Tyvärr möttes lagen i den ena semifinalen och där vann Polkagrisarna med 15-13 i avgörande.
    Annars hade vi haft en bra chans att få båda lagen till final.

    Sollentuna försvarar därmed förra årets vinst, då Flickor -95 vann cupen.

    Ett stort grattis till tjejerna som kämpade på mycket bra ute Dalarös fina nya sporthall.

  • Slutspelat i Stockholm Volley Cup säsongen 2007-2008

    ungdomssektorn

    Säsongens upplaga av Stockholm Volley Cup är slut och det finns all anledning att glädja sig över det stora och breda deltagandet som Sollentuna VK har haft via sina ungdomslag, samt imponeras över placeringarna. Läs mer om det här...

  • Ojdå, bara silver i PU19 Stockholm Volley Cup

    christer

    Sollentunas 92:or har under denna säsong skämt bort oss med mestadels vinster, så även i PU19 klassen i Stockholm Volley Cup, dvs klassen där de är 2 år för unga. Man har vunnit alla deltävlingar man ställt upp i vilket skulle kunna indikera hur slutstriden skulle gå, men ... ojdå ...., det blev "bara" silver. Därmed är man näst bäst i Stockholm i klassen under juniorerna, men det värmer kanske inte killarna så hemskt mycket när de går och lägger sig just denna afton. Om ett par dagar värderar de nog sin insats lite annorlunda....

  •