AKTUELLT
Kansliet
I sommar kör vi som vanligt både beachläger (v25-28 och V32-33) och inomhusläger (v33), välkomna att anmäla er!

Est. 1960I sommar kör vi som vanligt både beachläger (v25-28 och V32-33) och inomhusläger (v33), välkomna att anmäla er!
Revansch mot Vallentuna, ger Sollentuna en fjärde plats i Div 1 Östra med en match mer spelad.
Äntligen dags för en riktig kraftmätning för Sollentunas damlag i
toppmatchen mot ett starkt Elverket Vallentuna. Sollentuna har spelat
och vunnit tre raka matcher med 3-0 mot på pappret något svagare lag.
På söndag är det dags att möta förra årets silverlag Elverket.
Efter 3 raka 3-1 förluster på bortaplan är alla i laget inställda på
att visa att vi inte bara kan vinna i Sollentuna. I veckan jobbar vi på
att förbättra block/försvarsspelet ytterligare även om framförallt
blockspelet stämde hyfsat mot Örkelljunga (19 blockpoäng). Vi får se
hur långt det räcker mot ett stukat Falkenberg.
Kom och träna på fredag - vi ska köra Kidsvolley och få lära oss riktigt mycket!
Vi har turen att få Paul Engström från Stockholms volleybollförbund (och eldsjäl i Södertälje!) till oss för att inviga oss i Kidsvolleyhemligheterna.
Ta chansen och kom och lyssna på föreläsning av Mats Olsson, sedan tre år presschef för Tre Kronor och med mångårig erfarenhet från arbete med media och sport.
I Sporthallens konferensrum kl 19-21.30 onsdagen den 8 november 2007
Flickor 94 deltog i helgen i Trekungaslaget-turneringen i Kungälv med 3 lag och 15 tjejjer. Läs mer om det här....
P91-92 tog silver i Trekungaslaget i helgen efter en mycket stabil insats. Läs mer om det här...
Veckomatchen i Tierp på torsdagen gick inte som förväntat utan slutade
med förlust med 1-3 (18-25, 19-25, 25-19, 16-25). På lördagen kom
Örkelljunga på besök och en skön vinst blev till för Sollentunas
herrlag. Läs mer...
Sollentuna vann i lördags mot rutinerade Rissne med 3-2 (25-22, 12-25, 16-25, 25-23, 15-13)
På lördag är det två elitseriematcher i Sollentuna. Rubriken här är ett
modifierat citat från vår välbesökta gästbok. Det är underbart! Låt
elitlagen hotta upp din lördag - kom och se damerna möta RIG Falköping
och herrarna spela mot Örkelljunga. Läs mer inför matchen här!
Årets upplaga av damernas elitserie har börjar bra för det
nykomponerade damlaget i Sollentuna. Det blev vinst med 3-0 i de två
första matcherna som har spelats på bortaplan. Först mot Katrineholm
och senast i helgen mot Gislaved. I Gislaved spelade Sollentunas
kanadensiska, Danielle Van Huizen, sina första bollar, vilka lovade
gott inför kommande matcher.
Just nu ligger Sollentuna och Tierp nära varandra i tabellen på 2
poäng, där Tierp visserligen har en match mindre spelad. Båda lagen
inledde säsongen med två förluster och en vinst. Sollentuna förlorade
dock mot Habo senast i en mycket jämn match så Sollentuna kommer
laddade till Tierp med stor lust att vinna matchen.