AKTUELLT
Kansliet
I sommar kör vi som vanligt både beachläger (v25-28 och V32-33) och inomhusläger (v33), välkomna att anmäla er!
I sommar kör vi som vanligt både beachläger (v25-28 och V32-33) och inomhusläger (v33), välkomna att anmäla er!
Under Luciahelgen spelade D-laget två matcher och började starkt genom att på lördagen besegra Västerås i tre raka set. På Söndagen mötte man seireledarna Södertelge och bjöd på en bra match med mycket glitter.
De unga tjejerna ifrån träningsgruppen -00/01, som utgör årets D-lag, åkte iväg på sin första bortamatch som krävde lite mer bilåka än vanligt. Det blev en bra matchdag i Nyköping mot ett slitsamt lag där man efter kämpainsats till slut förlorade med 1-3. Men det var knappt i de förlorande seten och ganska stark vinst i det set man vann.
Stockholms Vingar kom till B-hallen för att spela mot vårat C- och D-lag och detta möte slutade 1-1. Först en publikfriande 5-sets match mellan SVK-D och Stockholms Vingar C, där SVK segrade med 3-2. Därefter spelades ytterligare en jämn match mellan SVK-C mot Stockholm Vingar B där dock Vingarna var lite starkare och vann med 3-1.
I helgen spelades det Stockholm Volley Cup slutspel för Flickor 97 (FU19) i Sollentuna Sporthall och tjejerna från D var förstås med för att försöka hålla pokalen kvar i Sollentuna ett år till. Trots bra försök lyckades man inte med detta utan Södertelge la beslag på vandringspokalen denna gång.
På lördagsmorgonen tog Damer D emot Täby i Arena Satelliten för att spela säsongens sista hemmamatch i årets Vårtvåan östra.
Matchen blev jämnare än väntat men man lyckades få med sig tre poäng trots ett tappat set och har ännu chans att klättra något snäpp i tabellen.
Damer D hade ett tag tankar på att stå över omgång 5 av SVC F97 eftersom många skulle vara på bortamatch i Nyköping dagen innan, men några i gruppen var ändå spelsugna och därför kom de till spel med en ny konstellation med bl.a. en center i rollen som passare.
Tjejerna gjorde på de hela taget en bra insats och lyckades vända i sista matchen och knipa tredjeplatsen.
På lördagsmorgonen tog sig D-tjejerna söderut för att ta sig an Nyköping FK för andra gången i årets Vårttvåa Östra. Trots den relativt tidiga timmen drog Damer D även denna gång det längsta strået och kunde ta med sig tre poäng och har därmed fortfarande chans att sluta topp tre i serien, om man bara får till det i sina två sista matcher och har lite tur med resultaten i de övrigas matcher.
Tjejerna i D hade två tuffa matcher i helgen, man mötte både serietvåan och den hittills obesegrade serieettan och var tvingade att ta poäng om man skulle kunna vinna Vårtvåan Östra.
Tyvärr kom man inte upp på sin vanliga nivå men lyckades ändå knipa ett set mot Katrineholm.
På söndagseftermiddagen var det dags för D-tjejerna att ta sig an Solna i femte omgången av Vårtvåan Östra. Lagen har inte mötts sedan förra säsongen och då vann Solna klart, idag visade våra 15-17-åringar vilka som utvecklats mest under det senaste året.
Tjejerna i D åkte på lördagsmorgonen till Skolhagenskolan i Täby Kyrkby för fjärde omgången av Vårtvåan Östra. De startade lite sömnigt men kunde ändå ta hem matchen i tre raka.
Damer D tog på söndagen emot Nyköpings FK i tredje omgången av Vårtvåan Östra.
Damer D tog på lördagen emot Stockholms Vingar i andra omgången av Vårtvåan Östra men föll tyvärr i tre raka set.