AKTUELLT
Kansliet
I sommar kör vi som vanligt både beachläger (v25-28 och V32-33) och inomhusläger (v33), välkomna att anmäla er!
I sommar kör vi som vanligt både beachläger (v25-28 och V32-33) och inomhusläger (v33), välkomna att anmäla er!
Sollentunas D damer vann med 3-1 (25-14, 25-15, 19-25, 25-17) mot Bromma C när Division 3 Stockholm för damer drog igång i helgen. Efter två spelade set såg det ut att bli en enkel 3-0 seger, men i tredje set gick det troll i bollen och setförlust var ett faktum.
Sollentunas D damer avslutar höstsäsongen i Division 3 Norra Stockholm snyggt och vinner sista bortamatchen mot Bromma C med 3-0 (25-10, 25-22, 25-16). I och med vinsten har laget säkrat en plats i vårens division 3 då de ledande lagen i norra och södra slås ihop till Division 3 Stockholm.
Sollentunas D damer vann mot Jomala B i sin sista hemmamatch för höstsäsongen i Division 3 Norra Stockholm. Segerresultatet blev 3-0 (25-8, 25-8, 25-12). Nu väntar en bortamatch mot Bromma D nästa helg och sen ihopslagningen av Norra/södra inför våren.
Sollentunas D damer vann säkert mot Stockholms Vingar C i division 3 Norra Stockholm tidigt på söndagskvällen. Det var aldrig någon större nerv i matchen och att D damerna skulle ta hem segern och 3 poäng var ganska givet redan efter ett par bollar i första set. Slutresultatet blev 3-0 (25-11, 25-22, 25-12).
I Division 3 Norra Stockholm tog Sollentunas D damer emot Vallentuna B hemma på söndagseftermiddagen och föll tillslut med 2-3 (18-25, 15-25, 25-15, 25-23, 8-15). Trots resultatet så var det inte en jämn match utan istället var det en match som hade två helt olika skepnader och tyvärr så förlorade D damerna till slut.
Sollentunas D damer spelade sin längsta bortamatch mot Jomala, Åland, under lördagseftermiddagen och vann en snabb seger med 3-0 (25-6, 25-11, 25-13). Resan tur-och-retur tog 14 timmar medans matchen var över på 43 minuter
Sollentunas D damer spelade bortamatch mot Vallentuna B på lördagen i Division 3 Norra Stockholm. Inledningsvis spelade man riktigt bra i två set, men därefter gick musten ur laget och man föll tillslut med 2-3 (25-21, 25-18, 19-25, 18-25, 12-15).
Sollentunas D damer vinner även andra matchen i Division 3 Norra Stockholm. Matchen gick i B-hallen mot Bromma D och vanns med 3-0 (25-22, 25-19, 25-20). Därmed har laget hittills inte tappat set utan har 6-0 i setskillnad.
Sollentunas D damer inledde på fredagskvällen seriespelet för säsongen i Division 3 Norra Stockholm. Trots en nervös inledning blev det tillslut en ganska klar seger med 3-0 för hemmalaget mot Stockholms Vingar C.
Sollentunas D damer genrepade på tisdagskvällen i en miniturnering ute hos Sigtuna SHL. Lagen för aftonen var två från Sigtuna och två från gästande Sollentuna. Division 3 Norra Stockholm startar till helgen och D damerna inledde säsongen med att ta med sig 3-0 i matcher i bagaget.