AKTUELLT
Kansliet
I sommar kör vi som vanligt både beachläger (v25-28 och V32-33) och inomhusläger (v33), välkomna att anmäla er!
I sommar kör vi som vanligt både beachläger (v25-28 och V32-33) och inomhusläger (v33), välkomna att anmäla er!
Tjejerna i D fick på söndagen en tuff start på Vårtvåan Östra och förlorade mot Katrineholm med 0-3 efter en snöig resa genom Sörmland.
I Södertälje avgjordes 21/12 årets sista Stockholm Volley Cup i klassen F97. Sollentunas damer D gjorde en dubbel bragd på morgonen genom att slå Södertäljes ovanligt starka lag och dessutom göra det trots att det var första matchen på dagen. Första set förlorades dock stort men sedan kom tjejerna igen och vann ett jämnt andra set. I tredje set låg vi sedan under med 12-7 men gav aldrig upp och kunde sedan knipa hem segern med 15-17.
Tjejerna i D vann på söndagseftermiddagen borta mot Lidingö med 3-1 och tog därmed hem Division 2 Östra helt utan poängförlust. De ser nu fram emot vårsäsongen.
Det rullar på bra för tjejerna i Damer D, på söndagen tog man emot Jomala på hemmaplan och vann med 3-0. Därmed tog man sin sjunde raka trepoängare och har nu en ointaglig ledning inför sista omgången i Division 2 Östra.
Tjejerna i Damer D åkte på sin första setförlust mot gästande IFK Nyköping men säkrade trots det ytterligare en tre-poängare och behåller serieledningen i Div 2 Östra.
Tjejerna i Damer D vann på lördagen hemma mot gästande Lidingö SK som bjöd på bra motstånd, publiken i Area Satteliten fick se en spännande match innan Sollentuna till sist tog hem matchen med 3-0 och behåller därmed serieledningen.
På lördagen var det dags för tjejerna i Damer D att ta sig an Jomala IK B på bortaplan. Det var en lång men rolig dag och med sig hem från Åland fick man tre poäng och toppar nu divisionen, hittills helt utan setförluster.
Damer D tog på söndagen emot Stockholms Vingar C på hemmaplan i B-hallen, efter tre set hade tjejerna säkrat säsongens andra raka trepoängare.
Åtta tjejer åkte till Nyköping för att representera SVK Damer D i säsongspremiären av Division 2 Östra, väl framme säkrade man säsongens första trepoängare mot nykomlingarna IFK Nyköping i tre raka set.
Damer D åkte i söndags till Uppsala för att få lite matchträning och ha kul tillsammans i Uppsala Cup. Man lyckades med båda ambitionerna och tjejerna hamnade på en hedrande tredjeplats.
Sollentuna Damer D åkte till Uppsala utan ordinarie passare för att ta sig an Uppsala VBS C i Vårtvåan Nordöstra. Med bra servrar och ett stabilt anfallsspel vann man i tre raka och säkrade därmed sin första trepoängare.
Sollentunas D damer öppnade i söndags Vårtvåan Nord Östra på hemmaplan med välförtjänt seger hemma mot Stockholms Vingar B. Sollentuna vann med 3-2 i set (16-25, 25-21, 13-25, 25-21, 16-14).