AKTUELLT
Kansliet
I sommar kör vi som vanligt både beachläger (v25-28 och V32-33) och inomhusläger (v33), välkomna att anmäla er!
I sommar kör vi som vanligt både beachläger (v25-28 och V32-33) och inomhusläger (v33), välkomna att anmäla er!
25 av 29 i träningsgruppen fick i helgen spela volleyboll. Det stod både Stockholm Volley Cup i U17 och U19 och seriespel på menyn.
Söndagen 25/9 så var det dags för SVK D att göra premiär bland seniorer och vi åkte nog till Uppsala med viss nervositet. Kanske speciellt de som var födda 96 och aldrig har mött seniorer. Vi vet att vi är bland de bästa i Sverige i vår årskull men hur klarar vi oss mot seniorer ?
Väldigt bra visade det sig !
Första halvan av serien slog vi alla lag, när serien vände slog vi Solna på WO och förlorade mot Eskilstuna, Bromma och VBK Puls. Detta innebär att vi slutar på en 3:e plats. Lördagens poängdrottning blev Bella med 11 poäng.
Efter att vunnit över Solna 6/3 på WO, så skulle vi som serieledare möta 2:an Eskilstuna och 3:an Bromma. Vinst i båda matcherna hade vi vunnit serien trots att en omgång var kvar. Tyvärr gick det helt tvärtom, nu får vi kämpa för att behålla 2:a platsen. Bäst poängmässigt blev på söndagen blev Lina K med 11 poäng.
Vi var helt klart bättre än Solna på alla positioner och vann med 3-0 (25-12, 25-14, 26-24) Dagens poängdrottning blev Bella med 9 poäng. D-damerna fullbordade söndagens vinster av B-damerna och C-damerna.
Puls tanterna skulle kunna var mammor till tejerna i SVK D. Puls är 35 år äldre i snitt än de våra, de 50 år och vi 15. Det var kanske fel match att jobba på att inte göra så många misstag som ger motståndarna poäng då vi vet att de är mycket erfarna och placerar bollarn på ett bra sätt. Dagens poängdrottning blev Bella med 17 poäng, tätt följd av Lina K med 15 poäng.
Vi har nu på 2 matcher slagit båda de lagen som vann norra och södra serien i höstas. Denna gång blev det delad poängdrottning mellan Lina M och Ester med 9 poäng var.
Så här laddade vi upp inför starten av nya div 3 mellan de bästa från höstens norra och södra. Vi började mot Eskilstuna som vann södra gruppen i höstas.
Båda lagen hade många ordinarie spelare borta, Vallentuna ville flytta matchen men fyllde ut med spelare från A-laget Elverket. Vi hade enligt plan Hanna och Bella på utvecklingsläger i Falköping, Lina M på semester utöver detta blev några sjuka. Härligt med en så bred och bra trupp så vi fick i hopp ett bra lag i alla fall. Tack Asena som hoppade in i laget samma dag. Hedvig blev dagens poängdrottning.
Lina K blev poängdrottning och bäst på +/- statistik. Det blev en inte välspelad match, mer vinst på motståndarmisstag än egna poäng. Vi möblerade om kraftigt i laget för att få fart på spelet. Båda spikrarna som började första set slutade som centrar i 5:a set.
Vi kom med nya overaller och nya strumpor. Vi var taggade som bara den, efter att förlorat mot Bromma hemma (det enda lag vi förlorat mot). Det visade sig att även Bromma var riktigt taggade. De hade precis som vi nya spelare sen förra gången. Det blev en rätt bra match med fel utgång.
Poängdrottningar, med 10 poäng var, för dagen och även bäst på +/-, med 3,33, blev Bella och Lina K